Zákazník je kráľom na trhu. V každom biznise všetci ponúkajú plus mínus to isté a viac menej za rovnaké ceny. Každý dúfa, že si vyberie práve jeho produkt alebo služby.
Konkurencia nespí a usiluje sa presne o to isté. Ako sa s tým vysporiadať?
Profesionál v biznise konkurenciu nikdy neohovára a presvedčí vlastným výkonom! Je pripravený v každej situácii správne zareagovať:
- Prezentuje v prvom rade svoju pridanú hodnotu, argumentuje silnými stránkami svojich produktov a služieb, ponúka vlastné benefity. Ak to všetko dokáže aj presvedčivo vymenovať, môže úspešne relativizovať cenový rozdiel.
- Vie, že to najpodstatnejšie, čo ho vždy a za každých okolností dokáže odlíšiť od akejkoľvek konkurencie je individuálny prístup personálu. Personálu a jeho správaniu preto venuje zvýšenú pozornosť. Je si vedomý toho, že práve prístup personálu ovplyvňuje v značnej miere zákaznikove vnímanie a jeho dojem z celej firmy, produktu alebo značky.
- Konkurenčnú ponuku veľmi dobre pozná. Znalosť konkurencie je však jeho prednosť a nie prostriedok! Má pod kontrolou svoje emócie, keď zákazník začne porovnávať. Jeho názor akceptuje a pripomienky zákazníka, ktoré vyznievajú v prospech konkurencie si neberie osobne. Ak je to nevyhnutné, tak o konkurencii hovorí len v tretích osobách (napr. niektoré značky používajú …).
- Nepoužíva informácie tak, aby poškodil konkurenciu. Je si vedomý toho, že ohováranie konkurencie je krátkozraké a kontraproduktívne a preto pracuje len s tým, čo má k dispozícii (silné stránky, benefity …) a nie s tým, čo má zlé alebo naopak nemá dobré konkurenčná firma.
V každom prípade však budú platiť slová Scotta Cooka: “Nesústreďte sa na konkurenciu, sústreďte sa na zákazníka!”