Ste nový v práci a pozícia, v ktorej máte byť v kontakte so zákazníkmi je pre vás veľkou neznámou? Odborné vedomosti a prax vám chýbajú? Hrozí, že podľahnete presvedčeniu, že nemôžete podávať plnohodnotný výkon, pretože o produkte, službách, značke a firme ešte toho veľa neviete. Prípadný neúspech na začiatku sa podpíše pod klesajúcu úroveň vášho sebavedomia a je to len otázka času, kedy uveríte, že sa na dané miesto možno vôbec nehodíte.
Opak však môže byť pravdou. Každý, kto je vo svojej práci úspešný, raz niekedy začínal a rozhodujúce boli predovšetkým jeho osobnostné a komunikačné predpoklady a nie dokonalá znalosť produktu.
V akomkoľvek biznise má totiž fakt, že ste začiatočník svoje čaro. Najmä vtedy, ak to dokážete správne využiť.
Túto kartu môžete ale „zahrať“ len raz – a to na začiatku vášho vzťahu so zákazníkom. Je to taktika, ktorá stojí za to, aby ste si ju skúsili osvojiť.
Funguje to asi takto: v pozícii ste nový. Väčšina ľudí má prirodzený súcit s nováčikom a sú radi, keď mu môžu byť nápomocní. Nejaké obdobie môžete robiť určité chyby a budú vám tolerované.
Je to výnimočné obdobie, ktoré sa dá v dobrom slova zmysle „využiť“. Pýtajte sa čo najviac zákazníkov. Klaďte otázky nielen vtedy, keď nepoznáte odpoveď. Nech vám zákazník vysvetlí a povie, ako to v biznise chodí a čo očakáva od vás. Pýtajte sa, čo sa dá ešte v prístupe k zákazníkom vo všeobecnosti zlepšiť. Pýtajte sa, čo sa vo vašej branži nerobí správne. Zisťujte, čo ho ako zákazníka robí spokojným a naopak, čo mu v kontakte s personálom najviac prekáža.
Máte na to len jeden pokus, ale je to jedinečná príležitosť, ako sa veci naučiť v priateľskom prostredí a na začiatku práce so zákazníkmi.
Je jasné, že status začiatočníka sa nedá používať večne. Máte na to približne prvý rok. Tak nestrácajte čas a buďte radi, že ste dostali príležitosť začať!