Spokojnosť zákazníka je fajn, lojalita je dobrá, opakovaný nákup je často prejavom nadšenia. Ale nič z toho nie je láska.
Ak si naozaj chcete získať zákazníka a udržať na celý život, musíte mať srdce na dlani a usilovať sa pri každej príležitosti o jeho lásku.
Prečo? Tu je 5 dobrých dôvodov:
Je to dobrý pocit
Bez ohľadu na to, čo predávate sa budete cítiť lepšie, keď slúžite ľuďom, na ktorých vám naozaj záleží. Stojí vás to menej energie byť milý a vaša práca sa stáva pre vás zábavou. Ideálne je, ak to, čo máte radi, robíte aj pre ľudí, ktorí milujú to, čo robíte.
Je to jednoduchšie
Ľahšie sa predáva zákazníkovi, ktorý k vám má vzťah ako tomu bežnému či úplne novému. Zároveň platí, že je minimálne 5 krát drahšíe získať nového zákazníka, ako udržať si toho existujúceho.
Je to výhodnejšie
Zvýšenie zákazníckej spokojnosti čo i len o 5 % môže znamenať zvýšenie vašich ziskov o 5 – 95 %. Noví zákazníci sú totiž oveľa viac citlivejší na ceny a vyžadujú si obrovské množstvo času, ktoré im treba venovať, kým sa vôbec pre váš produkt alebo službu rozhodnú.
Je to najsilnejší marketingový nástroj
Ak vás má zákazník rád, nemôže si pomôcť a chce o vás stále hovoriť aj svojim známym a priateľom. Keď sa vám podarí vyvolať v nich pocit výnimočnosti, budú vašim najsilnejším marketingovým nástrojom, pretože šíria pozitívne referencie a odporúčania.
Je to spôsob ako si udržať zamestnancov
Veď kto by nechcel pracovať na mieste, ktoré im dáva možnosť byť k druhým láskavý a ohľaduplný? Kto by nechcel počúvať slová chvály od zákazníkov? Každý predsa hľadá spôsob, ako dať svojej práci väčší zmysel.