Určite budete súhlasiť, že ten najjednoduchší spôsob, ako urobiť dobrý dojem, je usmievať sa. Váš úsmev je pre druhých znamením dobrej vôle a urobí radosť všetkým, ktorých stretnete. Máme na mysli naozajstný úprimný úsmev. Úsmev, ktorý vychádza zo srdca a zo samotného vnútra človeka. Úsmev, ktorý v konečnom dôsledku PREDÁVA.
Čo s tým, keď vám práve nie je do smiechu? Dajú sa urobiť dve veci.
- Prinúťte sa k úsmevu, lebo ste jednoducho profesionáli!
- Správajte sa tak, ako by ste už boli najšťastnejší na svete a to vám ten pocit šťastia skutočne navodí.
Psychológ a filozof William James o tom hovorí:
„Zdá sa, akoby nášmu konaniu predchádzali pocity. Ale v skutočnosti konanie a pocity idú ruka v ruke. A tým, že budeme ovplyvňovať svoje správanie, ktoré je pod väčšou a priamou kontrolou vôle, môžeme tak nepriamo ovplyvňovať aj pocity.“
Dale Carnegie vo svojej knihe „Ako získavať priateľov a pôsobiť na ľudí“ opisuje situáciu, keď v jednom obchodnom dome ako výraz uznania svojim predavačom, ktorí museli zvládnuť tlak veľkého množstva nakupujúcich v náročnom období, vyvesili nasledujúci oznam pre zákazníkov s jednoduchým textom:
HODNOTA ÚSMEVU
Nestojí nič, ale znamená veľa.
Obohatí každého, komu je určený, bez toho aby zobral tým, ktorý ho dávajú.
Trvá len chvíľku, ale často uviazne v pamäti na dlhú dobu.
Nikto nie je tak bohatý, aby sa bez neho zaobišiel, a nikto naopak tak chudobný, aby sa s ním nestal bohatším.
Vytvára šťastné domovy, podnecuje dobrú vôľu v obchode a je znamením priateľstva.
Je odpočinkom unavenému, denným svetlom pre smutného a prirodzenou protilátkou na problémy života.
Nemôžete si ho kúpiť, vyžobrať, požičať ani ukradnúť, pretože nie je žiadnym pozemským statkom, skôr než je darovaný.
A ak vás ním náš vyčerpaný predavač už nemá silu obdarovať, môžeme vás poprosiť o jeden váš?
Lebo nikto nepotrebuje úsmev tak veľmi ako ten, kto už nemá žiadny na rozdávanie!
Máte pocit, že váš personál sa málo usmieva? Vypýtajte si ponuku na tréning.